مسؤولان در این زمین فوتبال «دریبل» می‌خورند

مسؤولان مختلفی طی سال‌های اخیر دستور رسیدگی به مشکل زمین فوتبال زیراب سوادکوه دادند و در آخرین پیگیری‌ها استاندار مازندران به منابع‌طبیعی استان دستور داد تا مشکل این زمین ورزشی برطرف شود اما تاکنون اقدام مثبتی انجام نشده است.

مسؤولان در این زمین فوتبال «دریبل» می‌خورند

به گزارش عصر دیلم از سوادکوه، زمین فوتبال زیراب حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و در اواسط دهه ۶۰ از طرف منابع طبیعی به اداره تربیت بدنی وقت واگذار شد و پرویز اردشیری که شهردار وقت بود برای تبدیل شارستان به زمین فوتبالی که امروز به شهدا معروف شده، ۳۰ روز دفتر کار شهرداری را به زمین فوتبال منتقل کرد و با مشکلاتی از طرف دیوان محاسبات و منابع طبیعی روبه‌رو شد که استاندار وقت نیز یک‌میلیون تومان برای این اقدام به شهرداری زیراب پاداش داد. یادمان می‌آید که لیگ فوتبال شهر زیراب و روستاهای اطراف با شور و شعف برگزار می‌شد و جوانان برای تشویق تیم‌ها، خرید تنقلات و شربت همراه با گرمای هوای تابستان و سرمای پاییز سراز پا نمی‌شناختند. جنس اطراف زمین از سنگ و خاک است و با گذشت زمان و فرسایش آن، سنگ‌ها از زیر خاک بیرون آمدند که ابعاد برخی از آن به ۲ متر مکعب هم می‌رسد و رانش‌های متعدد، بی‌برنامگی‌ها، تأخیر‌ها و قول‌های‌ متعدد بدون اجرا باعث شد که چند نسل از فوتبال شهر را تحت تأثیر قرار دهد. در دهه ۹۰ برای گسترش زمین فوتبال برداشت‌هایی انجام شد که تحریک‌پذیری زمین اطراف را بیشتر کرد. نصب پیست استاندارد دو و میدانی با محوریت و پیگیری قهرمان بین‌المللی دو و میدانی شهرستان هم با بودجه تخصیصی برنامه‌ریزی شد که مشکلات رانش و تاخیر‌های مدیریتی به این اقدام ارزشمند هم لطمه زد. از سال ۱۴۰۱ چمن زمین فوتبال زیراب نصب و پیست دو و میدانی هم آماده‌سازی نسبی شد و روزانه ده‌ها جوان و نوجوان را به آنجا کشاند.

مشکل کنونی زمین فوتبال زیراب در سقوط سنگ از اطراف زمین فوتبال که در تملک منابع طبیعی قرار دارد، است که اجرای تثبیت دیواره به بسیج سازندگی واگذار شد و طرح و مدل تثبیت هم با پیشنهاداتی مبنی بر پلکانی شدن، شیب‌بندی و احداث دیوار ضامن در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت و بودجه لازم و تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز هم آماده است ولی منابع طبیعی نگران قطع چند درخت ازگل و محل دپوی خاک است که متولیان طرح کاشت صد‌ها درخت مورد نظر منابع طبیعی و دپوی خاک در هر مکان مورد نظر منابع طبیعی را بیان کردند ولی هنوز دستور مدیرکل صادر نشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران از پیگیری‌کنندگان جدی حل مشکل زمین فوتبال زیراب با همکاری امام جمعه زیراب است که در برنامه تلویزیونی «لذت لبخند» تا پایان ماه رمضان را مهلت صدور دستور مدیرکل منابع طبیعی مازندران_ساری برای حل موضوع اعلام کرد و شورای تأمین شهرستان سوادکوه هم مهلت ۱۰ روزه‌ای را برای منابع طبیعی تعیین کرد و استاندار مازندران در جلسه با پیگیری‌کنندگان زمین فوتبال شهر زیراب به مدیرکل منابع طبیعی مازندران دستور حل موانع را داد و نمایندگان مجلس هم از منابع طبیعی خواستار مدیریت موضوع شدند ولی همچنان منابع طبیعی اجازه تثبیت خاک را نمی‌دهد و احتمال سقوط سنگ و صدمه به ورزشکاران و خسارت به زمین فوتبال و پیست دو و میدانی تازه احداث‌شده وجود دارد.

سید‌رمضان صالح‌نژاد مسؤول پیگیری مجموعه ورزشی شهدای زیراب با اشاره به فراز و فرودهای احداث زمین فوتبال زیراب از احتمال صدمه به ورزشکاران در حال تمرین و یا در حال مسابقه زمین فوتبال خبر داد و خواستار همکاری منابع طبیعی مازندران برای حل مانع و ادامه فعالیت با توجه به بودجه اختصاص‌یافته به آن شد.

دیدگاهتان را بنویسید