تمرکز حملات هوایی روسیه بر تاسیسات نظامی اوکراین

یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین روز دوشنبه گفت که روسیه اینک تاسیسات نظامی این کشور را هدف حملات هوایی گسترده خود قرار می‌دهد.

تمرکز حملات هوایی روسیه بر تاسیسات نظامی اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل عصر دیلم، یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین روز دوشنبه گفت:«روسیه حملات هوایی اخیر خود را بر تاسیسات نظامی-صنعتی اوکراین متمرکز کرده است.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از وبگاه  اوکراینی «آر بی سی» «وادیم اسکیبیتسکی»، معاون رکن اطلاعات ارتش  اوکراین درباره موج  حملات هوایی روسیه گفت در این حملات از ۷۷۰ تا ۷۸۰ پهپاد استفاده شده است. وی افزود: «در واقع در ماه دسامبر بیشترین استفاده از پهپاد‌ها بود.»

روسیه حملات گسترده‌ را در تعطیلات سال نوی میلادی افزایش داد. ارتش اوکراین معمولا در مورد عواقب حملات روسیه به تاسیسات نظامی خود توضیح نمی‌دهد.

اسکیبیتسکی گفت، علیرغم روند کنونی، شبکه انرژی اوکراین نیز در معرض تهدید قرار دارد.

مقامات اوکراینی ماه‌ها هشدار داده‌اند که روسیه ممکن است تاسیسات انرژی این کشور را با حملات موشکی و پهپادی هدف قرار دهد. حملات هوایی سال گذشته به تاسیسات برق آسیب جدی وارد کرد و باعث خاموشی برق میلیون‌ها نفر شد.

این مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت: «روسیه به طور منظم به فیلم برداری هوایی از تاسیسات انرژی ما ادامه می‌دهد تا در صورت امکان و در صورت لزوم چنین حملاتی را انجام دهد.»

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» در گزارشی در خصوص افزایش حملات هوایی روسیه نوشت، ارتش روسیه در تلاش برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین در حال آزمایش انواع حملات موشکی است.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه از شیوه «فریب‌های هوایی» و پهپادهای انتحاری برای از بین بردن پدافند هوایی اوکراین قبل از پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز استفاده می‌کند. نیروهای روس در این مسیر از ترکیب‌های متنوعی از پهپادها و موشک‌ها استفاده کرده‌اند.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیشنهاد کرده که با اعمال تحریم‌ها، کیفیت موشک‌های روسیه کاهش یابد. کاهش کیفیت این موشک‌ها می‌تواند توانایی روسیه برای انجام حملات موشکی گسترده علیه اوکراین را سخت‌تر کند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «شمار زیادی از موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های “کینژال” و “خا-۲۲” روسیه روی هدف قفل می‌شوند. باید درک کرد که چنین اهدافی را تنها می‌توان توسط سامانه‌های پیشرفته به ویژه “پاتریوت” سرنگون کرد.»

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید